fredag 26 juni 2009

Elefantbajs

Hejsan alla kära vänner!

Igår hände det möö ska ni veta.. Först kom två journalister från en fjärrvärme tidning och intervjuade och fotade oss, alla fick svara på frågan; Vilken är den viktigaste miljöfrågan och hur kan ungdomar hjälpa till? Jag tjuvlyssnade med halva örat på några av Borisarna och vi var nog ganska överrens om att det är dom små detaljerna som vi måste koncentrera oss på, släka lampor, ekodriving, sopsortering etc.
Journalisterna följde sedan med oss på våra uppdrag....
Jag (Amanda) och Linn begav oss till Borås Djurpark för att ta reda på vart elefantbajset tar vägen?? Vill ni veta svaret? kolla www.youtube.com/kanalboris!!
Det var myssigt att vara på djurparken, synd bara att vi inte hann stanna längre! Det är faktiskt något jag skulle kunna jobba med, ett tag iaf, djurskötare! Få gosa med alla söta djur hela dagarna :)
De andra gänget, Daniel, Garcia och Nina var på stan och jagade kosumenter, de ville kolla om de tänker på miljön när de handlar.. Nyfiken? Youtube såklart!

Sen var det full fart med modevisningen, vi hyrde podier av Kulturföreningen Tåget och satte upp en Catwalk i stadsparken. Modellerna anlände förväntansfulla, aningen nervösa och bärande på varsitt frågetecken.. Vi bytte om och kläderna passade perfekt! Vi gick igenom vad som skulle hända och väntade på att få batteri till våran bergsprängare som vi skulle låna av Mit i Borås! Tyvärr fungerade inte den.. så vi fick gå utan musik. Teknik, teknik, teknik...
Men alla modeller skötte sig prima och ni ska alla ha tusen tack för att ni ställde upp! Ni gjorde en god insatts för miljön :) Secondhand är riktigt coolt!

Efter modevisningen gick vi tillbaka till kontoret för att öva inför kvällens framförade! Kaos blev det när Cecilia ringde och fråga vart vi hade tagit vägen!! Vi sprang till scenen och hucksflucks stod vi där infrör hundratals Boråsare ochh våran Kanal Boris låt ekade i högtalarna! Vill ni se oss snacka om miljö på scen gå in på..kan du gissa vad?? YOUTUBE!!!!

Efter denna långa dag var vi alla trötta men nöjda, jag tror jag talar för fler än mig själv när jag säger att det var inte svårt att somna igår!!..
Men det blev ingen lång natt..kl 05.45 träffades iaf jag och Daniel för att filma allt skräp som slängs på gatan efter en torsdagskväll!! Kan ju tillägga att Ninas buss inte gick tidigare och Linn och Gracia försov sig, Gracia har ännu inte anlänt till kontoret.. haha. "glömmde ställa klockan lixom!!"...
Vi kommer att lägga ut skräpfilmen senare idag!!! Kanske är du skyldig till någon colaburk eller kebabomslag....?

Idag kommer uppdraget !!! Missa inte detta!!
....Nu är Bt Gunnar här för att ge oss respons på våra filmer...

Ha en bra dag och en god helg!! Njut solen och glöm inte solkrämen!! Jag ska iaf bada i helgen:)
TjaTja!!!!!/// KANAL BORIS AMANDA

Inga kommentarer: