onsdag 17 juni 2009

Nina - Vilken dag! ;)

Tjaaa, ja idag har det hänt grejer ska ni veta. Vi har ju först och främst sprungit runt bland talltopparna - jag kände mig som en mindre graciös lindansös. En fullkomligt galen lindansös med dödslängtan vill säga. Vet ni hur höga tallar är? Visste ni att dom känns dubbelt så höga när du står där uppe och tittar ner? Tänk er då att åka linbana mellan dom, eller hoppa från gren till gren, eller balansera på väldigt tunna vajrar... Ja grymt kul hade vi! :D

Vi har också blivit attackerade av fåglar - IGEN. Första dagen var det en fiskmås på Sobacken som fick för sig att störtdyka mot oss, andra dagen var det duvor som anföll, och idag var det en kråka. Vad har dom emot oss, borde inte djur uppskatta folk som kämpar för miljön?

Efter UpZone åt vi lunch med tjänstemän och politiker. Gissa var? INNE i Ryaverkets ackumulatortank! Det var häftigt. Tanken är som en gigantisk termos, när den är klar kommer den lagra 37 000 kubikmeter varmvatten. Den kommer göra grymt stor nytta i att dra ner på vår användning av fossila bränslen - dom kommer ju inte behövas lika mycket vid värmeproduktionen, och även elproduktionen kommer att öka. Ackumulatortanken är i nuläget typ 50 meter hög och 27 meter bred, och större blir den. Fattar ni hur mycket det ekade där inne?


Dagens höjdpunkter var dock när vi filmade varandra. En del av vårt första uppdrag är att presentera oss själva och kanalen, så vi lät kreativiteten flöda... och det hela slutade med att vi gjorde parodier på oss själva :P Värt att se kan jag säga - Gracia i klänning, en mycket flummig Amanda, Linn som fiskefantast, och Daniel the nerd ;) Själv hänger jag och dinglar i en basketkorg (det gör ont att ramla ner från en sån, visste ni det?)

Okej, jag ska nog gå och kasta mig på sängen, är dödstrött och ska upp tidigt imorgon. Jag tror det är kommunikationsutbildning som gäller, och sen ska vi fixa till det vi filmat och få ut det på youtube. Håll utkik där hörni! ;)

Inga kommentarer: